Прес-центр

Вже наступного року на мобільну рекламу витратять більше, ніж на “настільний інтернет”

21 червня 2016

Zenith прогнозує, що у 2016 році світовий рекламний ринок зросте на 4,1% і складе 537 млрд. доларів США. Це на 0,5% менше, ніж ми прогнозували у березні. Корегування прогнозу викликане, перш за все, девальвацією аргентинського песо.

Adspend 2016 06 1

Східна Європа та інші регіони

Регіон Східної Європи і Центральної Азії швидко одужав після падіння 2009 року і вже у 2013 зріс на 11,1%. Однак конфлікт на Сході України, санкції Заходу проти Росії та відтік іноземних інвестицій знову відкинули країни регіону назад. У 2015 році рекламні витрати у доларовому еквіваленті скоротились на 45% в Україні, на 28% у Білорусі та на 9% у Росії.

Цього року російський ринок зросте на 4%, білоруський – на 15%, а український може скоротитися ще на 3% у перерахунку на долари. Також регіон “тягтимуть” донизу Азербайджан із скороченням ринку на 10% та Казахстан, де реклама втратить 38% від попереднього року.

Все це призведе до падіння регіонального ринку на 0,2% цього року , яке зміниться зростанням на 6,3% у 2017 році та 7,9% у 2018.

Adspend 2016 06 2

Східна Європа і Центральна Азія: Азербайджан, Білорусь, Болгарія, Вірменія, Грузія, Естонія, Казахстан, Латвія, Литва, Молдова, Росія, Туреччина, Україна, Узбекистан.
“Розширена” Азія: Південна Корея, Гонконг, Сінгапур, Австралія та Нова Зеландія.
“Швидкісна Азія”: В’єтнам, Індія, Індонезія, Китай, Малайзія, Пакистан, Таїланд, Тайвань та Філіппіни.

Як видно з діаграми, тривале падіння характеризує ринки Близького Сходу і Північної Африки, надшвидке зростання – “Швидкісну Азію”, усталений поступ – решту ринків.

Щодо окремих країн, то в наступні три роки топ-6 ринків залишаться на своїх місцях, Австралія посуне Францію з сьомого на восьме місце, на одну позицію опуститься Бразилія, а Індонезія увійде в десятку, витиснувши Канаду.

Adspend 2016 06 3

Потенційна загроза виходу Великобританії з ЄС

Цього тижня громадяни Сполученого Королівства визначатимуться, чи залишатися країні у складі ЄС. За нашими підрахунками вихід Великобританії з ЄС спричинить сповільнення зростання її рекламного ринку на 70 млн. фунтів стерлінгів на рік, тобто, до 2030 року ринок недоотримає 1 млрд. фунтів. Також можливий вихід країни з ЄС призведе до невпевненості як бізнесу, так і споживачів, і закладе великі ризики для всього регіону Європи.

Розподіл рекламних бюджетів між медіа

Реклама в інтернеті на мобільних пристроях обжене рекламу на настільних комп’ютерах вже у 2017 році, роком раніше, ніж у нашому попередньому прогнозі. Згідно даних Zenith у 2017 році рекламодавці по всьому світу інвестують в мобільну рекламу 99,3 млрд. доларів США, в той час як на “класичний” настільний пристрій припаде 97,4 млрд. доларів.

Adspend 2016 06 4